12-tygodniowy program Szkoły Prezesek (kliknij, aby rozwinąć listę)
Jak wygląda nauka w Szkole Prezesek?
Szkoła Prezesek to intensywny 12-tygodniowy program zwiększania zysków Twojej firmy/biznesu
Każdego tygodnia pracujesz nad zwiększeniem zysków Twojej firmy/biznesu w innym obszarze
Wybierasz wersję zadań do wykonania w zależności od Twoich zasobów czasowych – wersja mini to zadania do wykonania w mniej niż 15 minut, – wersja midi to zadania do wykonania w mniej niż 30 minut, – wersja maxi – dla osób, które mogą przeznaczyć na wykonanie zadania więcej niż 1 godzinę
Zadania podzielone są na mniejsze kroki, tak abyś mogła wykonać 1 krok w mniej niż 5 minut
Uczysz się przez praktykę
Pracujesz w dwunastu tygodniowych sprintach
Co tydzień otrzymujesz komplet materiałów z konkretnymi planamii zadaniami oraz instrukcjami ich wykonania
Przez cały czas trwania programu korzystasz ze wsparcia doświadczonej mentorki
Każde zadanie posiada opis informujący o czasie jego wykonania, np. „do wykonania w mniej niż 10/15/20 minut”
Co tydzień otrzymujesz:
Cel każdego tygodnia sprintu
Gotowy plan działania do zrealizowania na dany tydzień
Lista pożądanych efektów tygodnia
Checklista z zadaniami do wykonania
Szablony do uzupełnienia
Instrukcje wykonania zadań
Narzędzia pracy
Tutoriale, które krok po kroku pokażą Ci wykonać zadania techniczne
Dodatkowe materiały, o ile będzie taka potrzeba
Przykłady wypełnionych szablonów
Nagrania video z przykładami
Tydzień 1. Wprowadzenie do programu Szkoły Prezesek
W tym tygodniu:
Nakreślisz wizję firmy/biznesu na najbliższe lata
Wybierzesz formę i sposób zarabiania
Wykonasz analizę stanu obecnego Twojej firmy/biznesu
Wykonasz analizę szans i zagrożeń rynkowych
Zweryfikujesz potencjał swojej obecnej oferty
Wybierzesz specjalizację (na bazie zidentyfikowanych zasobów, wybranej formy i sposobu zarabiania)
Wybierzesz sposób pozycjonowania na rynku („generator korzyści” czy „środek przeciwbólowy”)
Wykonasz analizę konkurencji
Wybierzesz archetyp swojej marki
Wybierzesz kolory marki i stworzysz paletę kolorów
Wybierzesz znaki/ikony/symbole marki i fronty
Wyznaczysz cel na program Szkoły Prezesek
Efekty tygodnia
Jasny i konkretny kierunek działania
Potencjał obecnej oferty
Moodboard marki
Strategia komunikacji marki
Dodatkowe umiejętności:
obsługa programu Canva w zakresie umożliwiającym wykonanie moodboardu marki
Tydzień 2. Klienci i relacje
W tym tygodniu:
Wybierzesz z kim chcesz pracować i do kogo kierować ofertę
Zweryfikujesz hipotezy dotyczące klienta idealnego (jego potrzeb i problemów)
Przeprowadzisz badanie klientów na rynku i na tej podstawie opracujesz personę klienta
Wygenerujesz pomysły na posty oraz zaplanujesz posty budujące świadomość istnienia marki wśród klientów oraz potwierdzające Twoją eksperckość
Zaprojektujesz spójne grafiki na wybrane kanały komunikacji
Wybierzesz wyróżniki marki ważne dla Twoich klientów
Efekty tygodnia
Persona klienta
Wybrane kanały komunikacji
Plan komunikacji
Grafiki
Prezentacja specjalizacji w wybranych kanałach komunikacji
Dodatkowe umiejętności:
obsługa programu Canva w zakresie umożliwiającym wykonanie grafik na wybrane kanały komunikacji
obsługa programu Trello w zakresie umożliwiającym opracowanie planu komunikacji w wybranych kanałach komunikacji
zakładanie i dostosowanie profilu biznesowego na Facebook i Instagramie
zakładanie i dostosowanie bloga na WordPressie (po uprzednim zakupie domeny według konkretnej instrukcji)
Tydzień 3. Oferta i propozycja wartości
W tym tygodniu:
Wygenerujesz pomysły na nowe produkty i usługi odpowiadające na realne potrzeby i problemy klientów
Przetestujesz pomysły na rynku i sprawdzisz ich opłacalność biznesową
Opracujesz procedury i zasady komunikacji posprzedażowej z klientami
Nauczysz się pisać oferty językiem korzyści
Stworzysz stronę www z ofertą
Przeprowadzisz przedsprzedaż oferty
Efekty tygodnia
Nowe pomysły na produkty i usługi potrzebne na rynku
Sprzedaż oferty w przedsprzedaży
Dodatkowe umiejętności:
obsługa programu Canva w zakresie umożliwiającym wykonanie grafik na stronę www, w tym mockupów prezentujących ofertę
obsługa wtyczki Elementor w zakresie umożliwiającym stworzenie strony z przedsprzedażą
obsługa programu Mailerlite w zakresie budowania bazy e-mail klientów i tworzenia stron lądowania
Tydzień 4. Dystrybucja i sprzedaż
W tym tygodniu:
Dobierzesz kanały i sposoby dystrybucji oferty do preferencji klientów
Dostosujesz wybrane kanały komunikacji do sprzedaży
Sprawdzisz możliwości zarabiania Twojej firmy na rynku niekomercyjnym
Opracujesz plan sprzedaży
Opracujesz plan pozyskiwania rekomendacji
Wybierzesz sposoby osobistego pozyskiwania klientów zgodnie z preferowaną formą zarabiania
Efekty tygodnia
Plan działania na wybranych kanałach komunikacji
Plan sprzedaży
Plan pozyskiwania rekomendacji
Sprzedaż osobista
Dodatkowe umiejętności:
obsługa aplikacji do pozyskiwania nowych zleceń w zakresie umożliwiającym samodzielne złożenie oferty
Tydzień 5. Przychody
W tym tygodniu:
Wybierzesz modele zarabiania
Opracujesz plan finansowy na najbliższe miesiące
Wykonasz analizę potencjału zysku wybranych modeli biznesowych
Założysz własny sklep na WordPressie
Założysz sklep na Facebooku
Efekty tygodnia
Modele biznesowe
Plan finansowy
Sklep online
Aktywne płatności online na stronie www
Dodatkowe umiejętności:
obsługa i konfiguracja wtyczki Woocommerce w zakresie umożliwiającym samodzielną podstawową obsługę sklepu
konfiguracja sklepu na Facebooku
Tydzień 6. Kluczowe zasoby
W tym tygodniu:
Zidentyfikujesz kluczowe działania związane z oferowaną propozycją wartości
Opracujesz listę „do zrobienia” w zakresie oferowanej propozycji wartości oraz przypiszesz zasoby potrzebne do jej zrealizowania
Stworzysz wewnętrzną i zewnętrzną bazę zasobów
Opracujesz harmonogram działań
Efekty tygodnia
Harmonogram działań
Pomysły na dodatkowe produkty i usługi oparte o bazę dostępnych zasobów
Dodatkowe umiejętności:
obsługa aplikacji Trello w zakresie zarządzania zadaniami
Tydzień 7. Kluczowe działania
W tym tygodniu:
Wygenerujesz pomysły na bezpłatne treści (Lead Magnety)
Opracujesz ścieżki klienta – od bezpłatnych treści po produkt główny
Przygotujesz co najmniej 1 kompletny Lead Magnet
Ułożysz plan na własny newsletter
Efekty tygodnia
Lead Magnety
Ścieżki klienta
Plan na newsletter
Dodatkowe umiejętności:
obsługa programu Canva w zakresie umożliwiającym stworzenie Lead Magnetu
projektowanie stron www w WordPress za pomocą wtyczki Elementor
Tydzień 8. Automatyzacja działań
W tym tygodniu:
Wdrożysz automatyzację – od darmowego produktu po produkt główny
Wdrożysz automatyzację newslettera
Uruchomisz jednorazową ofertę OTO (One Time Ofert, oferta jednorazowa)
Efekty tygodnia
Aktywna ścieżka klienta
Newsletter
Dodatkowe umiejętności:
obsługa programu Mailerlite w zakresie umożliwiającym stworzenie automatyzacji sprzedaży
Tydzień 9. Ceny
W tym tygodniu:
Opracujesz politykę cenową w Twojej firmie/biznesie
Opracujesz strategie cenowe poszczególnych pozycji Twojej oferty
Poznasz sprawdzone techniki perswazji
Efekty tygodnia
Polityka cenowa
Strategie cenowe
Przetestowane techniki perswazji
Dodatkowe umiejętności:
projektowanie stron sprzedażowych w WordPress za pomocą wtyczki Elementor